loading...
ایران زیبا
نویسنده وبلاگ بازدید : 58 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)



مفیدستان:

چگونه انگيزه خود را بالا ببريم؟


خبرگزاري آريا –

آيا انگيزه شما کم است؟شايد شما از شغل خود راضي و براي انجام آن کاملا مشتاق باشيد، اما واقعيت اين است که همه ما تا حدودي از کمبود انگيزه رنج مي بريم و تنها کساني مي توانند با اين کمبود ها مبارزه کنند و در کار خود موفق شوند که تمرکز کاري خود را از دست ندهند .

چگونه مي توان تمام روز را با انگيزه به کار خود ادامه داد؟
در ادامه به شما چند نکته ياد مي دهيم که باعث بهبود عملکرد شما در زمان کاهش انگيزه مي شود.

۱٫ ازکارهايي که بايد انجام دهيد يک ليست تهيه کنيد.
زماني که کارها روي هم انبار مي شوند و يا کار زيادي براي انجام دادن داريد، بهتر است يک ليست از آنها تهيه کنيد و به ترتيب انجام دهيد. همه وظايفتان را يادداشت کرده و روبروي هر کدام را که انجام مي دهيد علامت بزنيد به اين صورت شما متوجه مي شويد که چقدر از کارهايتان را در طول روز انجام داده ايد. احساس موفقيت در انجام کارها ما را تشويق مي کند و انگيزه ما را افزايش مي دهد.

۲٫ ذهنتان را آزاد کنيد.
نا اميدي و استرس مي تواند تاثير عميقي روي ما داشته باشد و باعث مي شود که ما زماني که تحت فشار هستيم دچار اشتباهاتي شويم. اگر صبح يا بعد از ظهر شلوغي داشته ايد، زماني را به خودتان اختصاص دهيد و بيرون از دفتر کار خود برويد مي توانيد چند قدم پياده روي کنيد و يا به آشپزخانه رفته و براي خود يک فنجان قهوه درست کنيد. اين کار ها باعث مي شوند که دوباره تمرکز خود را بدست آوريد.

۳٫ براي يک ساعت از ايميلتان خارج شويد.
بطور متوسط افراد روزانه دو ساعت و نيم مشغول چک کردن ايميلهاي خود هستند. اين مساله شديدا تمرکز ما را بر هم مي زند تا حدي که تمرکز کردن را براي انجام وظايف سخت مي کند. براي جلوگيري از اين امر بايد هر روز براي چند دقيقه صفحات اجتماعي و ايميلهاي خود را کاملا بسته و به خود اجازه دهيد که روي کارتان تمرکز کنيد.

۴٫ محل کارتان را تميز نگه داريد.
ميز کارتان در مدت کوتاهي مي تواند شبيه به يک ميدان مين مملو از کاغذها ، لوازم تحرير ، ليوان و ديگر وسايل شود . يک ميز کار شلوغ و درهم برهم به نوبه خود مي تواند روي سطوح انگيزه تان تاثير منفي بگذارد. بنابراين همه تلاش خود را براي مرتب نگه داشتن وسايل دورو برتان انجام دهيد. با اينکار باعث مي شويد که وسايل خود را هميشه در دسترس داشته باشيد و آنها راحت پيدا کنيد. همچنين مي توانيد باعث بالابردن بهره وري درنتيجه کاهش زمان جستجوي اشياي خود شويد.

۵٫ با افراد پر انرژي معاشرت کنيد.
همه ما در محل کار خود افرادي را مي شناسيم که داراي شور و شوق بي پايان هستند و مي توانند به همه انرژي مثبت تزريق کنند. زماني که فاقد انگيزه مي شويد، پيش آنها رفته و با آنها گپ کوتاهي داشته باشيد. بودن در کنار افراد فعال باعث مي شود که بطور مداوم کلمات مثبت و انرژي زا بسمت شما روانه و واقعا الهام بخش شما باشند.

۶٫ روي هدف خود تمرکز کنيد.
در ميان اين هفت نکته شايد مهمترين نکته همين باشد. هميشه در ذهن داشته باشيد که چه کاري مي کنيد و چرا مي کنيد؟ اگر کارتان زياد باب ميلتان نيست، به اين فکر کنيد که شايد اين کار گامي باشد براي بدست آوردن موفقيت هاي بعدي.

۷٫ براي خود اهداف شخصي مشخصي ايجاد نماييد.
در اينجا ليستي از کارهايي که بايد در خانه و يا محل کارتان انجام دهيد وجود دارد که هم شامل اهداف کاري است و هم اهداف شخصي. براي مثال : دوست داريد چه زماني به ارتقا شغلي دست يابيد و يا چه زماني به تعطيلات برويد؟ در نهايت ، اين اهداف مي توانند به شما در رسيدن به موقفيت هاي شغلي انگيزه بدهند.

اگر هيچ کدام از ۷ نکته گفته شده به شما کمکي نمي کند، ممکن است زمان آن رسيده باشد که نزد مشاورتان رفته و درمورد ساير گزينه هاي موجود با او صحبت کنيد، شايد بايد شغلتان را تغيير دهيد !!! شغل ما بخش مهمي از زندگي ما محسوب مي شود پس خيلي مهم است که ما از آن احساس رضايت و شادماني داشته باشيم.
منبع:ibanoo.ir





لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

مشاوره و روانشناسی چگونه بهتر مطالعه كنيم چگونه بهتر مطالعه كنيم دوستان و خوانندگان عزيز با تشكر فراوان از محبتهاي شما عزيزان چگونه می توان به اهـداف خود رسید؟روانشناسیروانشناسیعمومیروانشناسی روانشناسی عمومی چرا بعضي ها به اهداف خود نمي رسند؟ و يا اينكه با شبكه‌ي رشد مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها …تابستان خود را چگونه گذرانده‌ايد؟ مشاوره‌ي شماره‌ي برنامه‌ي براي تابستونتون خرید کتابهای مبتکران فرهنگ اصطلاحات آمریکایی ، متین نویسنده پیمان متین ريال ناشر فهرست مقالات سایت فکر نو بيش از سیصد مقاله …با انتخاب اسباب بازيهاي مناسب خلاقيت را در كودكان برانگيزيد ب ا بازي كردن ذهن خود روانشناسی بالینی هنر رفتار با افراد دشوارمقدمه اداره موقعيتهاي دشوار، بخشي از زندگي روزانه ماست همه ما هرروز با افراد دشوار نظرات مقاله پيامدهاي خود ارضايي و با توجه به زياد بودن نظرات مقاله پيامدهاي خود ارضايي و مبارزه با آن، تمام نظرات اين خطرات استرس و اضطراب و روشهای غلبه بر آن، …کلمات کلیدی مشکلات استرس ،ضررهای استرس ، خطرات استرس،ترس ، فشار های روانی محیط کار راهگشا نحوه رفتار صحیح با فرزندان از کودکی تا …موضوع رفتارصحيح والدين با فرزندان ازدوران کودکی تا نوجوانی مقدمه يکی حقوق و تکالیف شهروندییک شهروند یک عضو رسمی یک شهر، ایالت یا کشور است این دیدگاه، حقوق و مسئولیت‌هایی را به مشاوره و روانشناسی چگونه بهتر مطالعه كنيم چگونه بهتر مطالعه كنيم دوستان و خوانندگان عزيز با تشكر فراوان از محبتهاي شما عزيزان كه در چگونه می توان به اهـداف خود رسید؟ روانشناسیروانشناسی روانشناسی روانشناسی عمومی چرا بعضي ها به اهداف خود نمي رسند؟ و يا اينكه با وجود شبكه‌ي رشد مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها تابستان خود تابستان خود را چگونه گذرانده‌ايد؟ مشاوره‌ي شماره‌ي برنامه‌ي براي تابستونتون داريد؟ روانشناسی بالینی هنر رفتار با افراد دشوار مقدمه اداره موقعيتهاي دشوار، بخشي از زندگي روزانه ماست همه ما هرروز با افراد دشوار سر و كار خرید کتابهای مبتکران فرهنگ اصطلاحات آمریکایی ، متین نویسنده پیمان متین ريال ناشر راهگشا نحوه رفتار صحیح با فرزندان از کودکی تا نوجوانی راهگشا نحوه رفتار صحیح با فرزندان از کودکی تا نوجوانی ارائه جدیدترین مشاوره ها نواوریها فهرست مقالات سایت فکر نو بيش از سیصد مقاله در زمینه خلاقیت با انتخاب اسباب بازيهاي مناسب خلاقيت را در كودكان برانگيزيد ب ا بازي كردن ذهن خود را نظرات مقاله «پيامدهاي خود ارضايي و با توجه به زياد بودن نظرات مقاله «پيامدهاي خود ارضايي و مبارزه با آن»، تمام نظرات اين مقاله حقوق و تکالیف شهروندی یک شهروند یک عضو رسمی یک شهر، ایالت یا کشور است این دیدگاه، حقوق و مسئولیت‌هایی را به امیرالمؤمنین الامام علی بن ابی طالب ع شرح خطبه متقين در تقوا از نظر امام مولاى متقيان روحى له الفدا سخن را آغاز نموده ولى سربسته و كوتاه، فرمود يا چگونه خود را ارضا کنیم چگونه همسر خود را ببوسیم چگونه زن خود را بکنیم چگونه همسر خود را بکنیم چگونه وزن خود را کم کنیم مچ دوستان خود را بگیرید چگونه زن خود را بگاييم چگونه الت خود را بخوریم

مطلب چگونه انگيزه خود را بالا ببريم؟ در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :چگونه انگيزه خود را بالا ببريم؟
http://mofidestan.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%8a%d8%b2%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d8%a8%d8%b1%d9%8a%d9%85%d8%9f/
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 351
  • بازدید سال : 3,195
  • بازدید کلی : 17,844